Okuma aşkıyla biriktirdiği 70 bini aşkın kitapla evini kütüphaneye dönüştürdü

Henüz ortaokul çağındayken babasına özenerek kitap okuma alışkanlığı kazanan Yaman, daha sonra eline geçen parayla kitap satın almaya başladı. Yıllarca kitap alan Yaman, biriktirdiği binlerce kitapla kişisel kütüphanesini oluşturdu.

Zamanla yaşadığı evinde kitapların muhafazası ve bakımında zorlanan Yaman, kütüphanesini Melikgazi ilçesindeki başka bir eve taşıdı.

İşinden arta kalan zamanlarını kütüphanesinde geçiren, araştırmacı ve akademisyenlerle kitaplarını paylaşan Yaman’ın kütüphanesinde 70 bini aşkın kitap bulunuyor.

Kitap tutkunu Faruk Yaman, Türkiye’nin en büyük özel kütüphanesinin sahibi olduğunu söyledi.

Yaman, iyi bir okuyucu olan babasının 10 bin kitabını kendisine miras bıraktığını ifade etti.

Çevresindeki akranları ve ağabeylerinin kitap okuduğunu, kendisinin de bu yüzden alışkanlık kazandığını anlatan Yaman, çok sayıda kitabının olduğunu, kitaplarını muhafaza etmekte zorlandığını dile getirdi.

Yaman, yıllarca müzayedelere katılarak ve sahaflardan kitap aldığını, kentle ilgili çok iyi bir kütüphaneye sahip olduğunu belirterek, kütüphanesinde oldukça önemli ve nadide eserlerin bulunduğunu kaydetti.

“BURASI ADETA KİTAP TARLASI GİBİ”

Evin mutfak, salon ve odalarından adeta kitap fışkırdığına dikkati çeken Yaman, kütüphanesinin kapısının sadece tarihçi, araştırmacı ve akademisyenlere açık olduğunu söyledi.

Kitaplarının kendisi için en büyük zenginlik kaynağı olduğunu dile getiren Yaman, şöyle konuştu:

“Bu kadar kitabı ne yapabilirsiniz? Ben bunları satamam. Kitaplar benim gözüm, kulağım gibi. Benim yaşam tarzım bu. Buraya gelenler ‘kitap kokuyor” diyorlar. Sahaflara girdiğinizde de bu kokuyu alırsınız. Burası adeta kitap tarlası gibi. Ben bir kere çok zenginim, 3 çocuğum tahsil yaptı. Annem babamla yaşadım, mutlu bir ailem var. Maddi açıdan en büyük varlığım kitaplarım. Kitaplarım için yurt dışından 7 ülkenin kültür ataşesi geldi. Bundan iyi zenginlik mi olur. Bu bakış açısıyla Kayseri’de en zengin benim. Spor, pul koleksiyonculuğu veya müzik de hobim olabilirdi. Türkiye’de çok nadir ve zor bir işi yapıyorum.”

Evin bir odasını sadece Kayseri ile alakalı kitap ve belgelere ayırdığını, bunlar içerisinde kütüphanelerde bile olmayan bazı eserlerin olduğunu ileri süren Yaman, kentin tarih ve geçmişine ışık tutan eserlere gözü gibi baktığını söyledi.

Kitaplarının daha iyi korunması için çeşitli önlemler aldığına işaret eden Yaman, “Bu eserlerin geleceğe aktarılmasındaki en büyük korkumuz, tehlikemiz sıçan ve haşere olduğu kanaatindeyim. Burada Osmanlı belgelerinin ve kitapların birçoğu yumurta kağıdından yapılmıştır. Yumurta kağıtları onlar için harika bir yiyecek. Bunun için de her türlü güvenlik ve ilaçlama önlemini aldım. Haşereye karşı ilaçlar doğal tabletler şeklinde olduğu gibi elektronik koruyucular da var. Bu arada bulunduğum dairede 16 iç kamera var. Bunların bilgisayarı ve interneti aylık gideri oluyor. Haşereye karşı ilaçlamaya yıllık 3-4 bin lira harcıyorum.” diye konuştu.

“OKUDUĞUM KİTAP SAYISINI BİLMİYORUM, BİLEMEM DE”

Yaman, kitapların geçmişle bağ kuran en büyük kültürel hazine olduğunu ifade ederek, Türkiye’deki çoğu sahaf ve müzayedecinin kendisini tanıdığını belirtti.

Bu zamana kadar binlerce kitap okuduğunu anlatan Yaman, “Şu yaşıma kadar okuduğum kitap sayısını bilmiyorum, bilemem de. Zaten her kitabı okumam da mümkün değil. Bazen bir kitabın belirli bölümlerini okuyorum ama lise ve üniversite yıllarımda birçok kütüphaneye giderdim. Kayseri hakkında aşağı yukarı gitmediğim bir kütüphane yok. Türkiye’deki sahaf ve müzayede salonları özellikle benim Kayseri’yle alakalı belge ve eser topladıklarımı bildikleri için beni ararlar.” ifadelerini kullandı.

Yaman, kütüphanesinin temizliği ve tasnifini kendisinin yaptığını, en büyük mutluluğunun kütüphanesine gelen dostlarıyla kitaplar arasında sohbet etmek olduğunu sözlerine ekledi.

Related Posts

ALO 170 neden cevap vermiyor? ALO 170 neden meşgul çalar?

İŞKUR çağrı merkezi olarak da bilinen ALO 170, Türkiye’deki vatandaşlara hizmet veren bir çağrı merkezi numarasıdır ve çeşitli kamu hizmetleriyle ilgili soruları cevaplamaktadır. Eğer ALO 170’ye bağlanamıyorsanız ve sürekli meşgul çalıyorsa, bunun birkaç nedeni olabilir. Peki, ALO 170 neden cevap vermiyor? ALO 170 neden meşgul çalar? İşte, o detaylar

Trafik Haftası 2025 ne zaman, bu hafta mı kutlanıyor? Trafik Haftası mesajları ve etkinlikleri!

Türkiye’de trafik güvenliği ve ilk yardım farkındalığını artırmak amacıyla her yıl düzenlenen Trafik ve İlk Yardım Haftası, 2025 yılında da Mayıs ayında çeşitli etkinliklerle kutlanacak. Trafik kazalarının önlenmesi, kurallara uyumun teşvik edilmesi ve ilk yardım bilgisinin yaygınlaştırılması hedefiyle gerçekleşen bu özel hafta, hem sürücüler hem de yayalar için hayati öneme sahip. Peki, Trafik Haftası 2025 ne zaman kutlanacak, etkinlikleri neler? İşte Trafik Haftası mesajları ve sözleri 2025!

Kariyer planlamasında parayı değil kişisel gelişimi önemsiyorlar

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından Türkiye genelindeki Bilim ve Sanat Merkezleri’nde (BİLSEM) eğitim alan öğrencilerin kariyer gelişimlerinin incelenmesine yönelik araştırma yapıldı. Buna göre öğrencilerin, kariyer planlamasında maddi kazanç yerine kişisel gelişimlerine öncelik verdikleri belirlendi.

ALES sonuçları ne zaman açıklanacak? 2025 ALES/1 sonuçları açıklandı mı?

ALES 1 sonuçları ÖSYM tarafından duyurulacak. 13 Nisan’da yapılan yılın ilk ALES oturumu sonrasında gözler sınav sonuçlarının açıklanacağı tarihe çevrildi. Peki, ALES sonuçları ne zaman açıklanacak? 2025 ALES/1 sonuçları açıklandı mı?

Bakan Tekin il müdürleriyle buluştu

Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Bakanlık yöneticileri ve 81 ilin millî eğitim müdürüyle Başkent Öğretmenevinde düzenlenen istişare toplantısında bir araya geldi.

MEB, milli eğitim müdürlükleri yönetmeliğinde ÖMY ile TYMM’ye yönelik düzenleme yaptı

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), Milli Eğitim Müdürlükleri Yönetmeliği’nde değişiklik yaptı. Bakanlık yönetmelikte yaptığı değişikliklerle milli eğitim müdürlüklerine Öğretmen Meslek Yasası’yla (ÖMY) getirilen Milli Eğitim Akademisi’ni eklerken; eğitim kurumlarında din ve ahlâk eğitim-öğretimini geliştirmek ve yaygınlaştırma görevi de getirildi.