Allianz Trade: Almanya’nın Çin ve ABD Ticaret Savaşından Etkilenmesi Bekleniyor
Allianz Trade, ABD ve Çin arasındaki ticaret savaşının Alman ekonomisine etkisine ilişkin analizini yayınladı.
ABD ve Çin arasındaki ticaret savaşında anlaşmaya varılamazsa, Çinli ihracatçılar özellikle Almanya ve Avrupa pazarlarına daha fazla yönelecek.
Allianz Trade kıdemli ekonomisti Jasmin Gröschl, konuyla ilgili yaptığı değerlendirmede, “Çin mallarının özellikle Almanya’ya yönelmesi ve artan rekabet nedeniyle, Almanya’da 17 bin ila 25 bin imalat istihdamının kaybedileceğini tahmin ediyoruz.” ifadesini kullandı.
Gröschl, özellikle makine mühendisliği, tekstil, metalik olmayan mineral ürünler, elektronik, bilgisayar ve motorlu taşıtlar endüstrilerinin risk altında olduğunu belirterek, bu durumun Alman sanayisindeki toplam istihdamın yaklaşık yüzde 0,2 ila yüzde 0,3’üne denk geldiğini söyledi.
Küresel ticaret dinamiklerinin tarife savaşı nedeniyle dengesizleştiğini belirten Gröschl, “Alman şirketleri artık iki cephede baskı altında. Birincisi, artan rekabet ve Çin’e bağımlı tedarik zincirleri, ikincisi ise dış pazarlardaki güçlü ihracat odaklı Alman iş modeli. Bu durum sadece Almanya için değil, büyüyen pazarlar ve diğer AB ülkeleri için de geçerlidir. Çin’den ithal edilen yüksek kaliteli ürünler, Alman mallarıyla rekabet ediyor.” dedi.
Allianz Trade’in analizine göre, Çin’in ABD’ye ihracat kaybı, ikili anlaşmalar olmadan 239 milyar dolara ulaşabilir. Çinli şirketler diğer uluslararası pazarlara yönelebilir ve bu durumda AB’ye yaklaşık 80 milyar dolarlık ihracat yapabilir.
Araştırmaya göre, tarife anlaşması sağlanamazsa, önümüzdeki üç yıl içinde yaklaşık 33 milyar dolarlık mal Almanya’ya girebilir ve bu da Almanya’nın toplam ithalatını yüzde 2,5 artırabilir.